Pagina's

zondag 11 maart 2012

Ottobre zomerjas


Na de goed gelukte winterjas, leek het me ook leuk een zomerjas te maken. Het zoeken van een patroon vind ik altijd lastig. Maar toen de Ottobre van dit voorjaar in de winkel lag, wist ik het meteen. En het liefst nog in dezelfde stof, want die zag er echt erg leuk uit. Gelukkig was de stof op verschillende plaatsen te krijgen, dus die meteen maar besteld en aan de slag. Het patroon was duidelijk beschreven, maar ik vond het niet bepaald een gemakkelijk patroon. Er stonden natuurlijk ook niet voor niets 3 stippen moeilijkheid bij. Ik heb ook wel wat dingen weggelaten, onder andere de knopen op de zakken en de lummel. Allemaal extraatjes die het volgens mij niet echt functioneler maken. Ik kan het er eventueel altijd nog later bijmaken. Gisterenavond nog de laatste loodjes en nu is ie af. Hij is erg leuk geworden vind ik.  
Zomerjas uit de Ottobre voorjaar 2012


De achterkant van de jas

Hier is ook de voeringstof te zien, beide stoffen zijn van Hilco

Een tijdje geleden had ik ook nog uit diezelfde Ottobre een shirt gemaakt. Het is een mooi passend patroon, maar ik ben  niet tevreden over de stofkeuze. De stof is op zich wel mooi maar heeft een hoog pyjama gehalte.....wat vinden jullie?
shirt/tuniek uit de Ottobre voorjaar 2012

1 opmerking:

  1. Zo de jas is mooi gelukt hoor!!
    Het shirtje is heel schattig maar vind ik idd een hoog pyjama-gehalte hebben, ik zou er een streep kniebroekje bij maken ;-)

    groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen